söndag, september 13, 2015

En läkande kraft.

Åkern skymtar mellan buskarna och det luktar nyklippt gräs såhär kl nio en söndagsmorgon.
Jag har ju inte bloggat på evigheter som ni har märkt.
Del för att livet varit fullt av en massa annat som tagit tid. Och jag har prioriterat bort bloggen vilket nu i efterhand kan kännas lite trist eftersom det är som en liten dagbok.
Men idag läste jag något inne hos Leona som fick mig att vilja skriva lite.

Jag började nämligen att fundera på detta livsval som vi har gjort.. att flytta hit ut i skogen mil bort från min familj. 
Men jag behövde detta för att få lugn i kroppen och själen.
Ni som känner mig på riktigt vet att det har varit år av sjukdom i familjen. De senaste tio åren.. minst har varit fulla av flera olika farliga sjukdomar som bit för bit sugit ur energin ur mig.
Och det låter kanske märkligt men när man nu går ut i skogen, kikar på åkern bakom huset som mannen nyss kört med traktorn så känner man sig lugn. 
Jag har mycket jobb kvar med mig själv för att få lugn och må så bra som jag vill men detta är en bra start. 

Nu är klockan nio och mannen är klar med åkern. Traktorn ska köras till svägerskan i grannbyn som har en äng som behöver klippas. Hönsen ska matas och sedan ska barnen och jag till kyrkan för att de Duran och Mollan.
Ha en fin söndag.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Helt rätt, man ska prioritera det som är viktigt och rent krasst så är ju en blogg inte så superviktig i jämförelse med annat :) Har själv dragit ner på bloggandet i perioder och just nu har jag dåligt med tid för bloggen i största allmänhet. Tyvärr. För jag hinner inte läsa andras bloggar heller i den utstäckning som jag önskar...

Men låter lugnt och skönt med ert boende! Min puls gick nog ner rejält när jag lämnade Sthlm för Norrland :)

Prettomorsan sa...

Låter underbart, skulle också vilja hitta en oas ute på landet. Det är min och makens gemensamma framtidsmål.

Esbe sa...

Hej Jenny! Är det något jag förstår så är det hur landsbygden och naturen ger lugn. Det ger mycken vila och rekreation. Jag hoppas att allt blir bra <3 Kramar