måndag, juni 16, 2014

En hjälte på Intersport.

Äntligen kan jag bada i sommar!
Önskar bara att jag hittat ett par matchande bikinitrosor i boxermodell eftersom ett par med knyt i sidan inte är min grej.
Känns liksom som att knytet skulle försvinna in i degen och sedan skulle man om man hade tur skymta en liten snutt av rosetten.. inte så smickrande eller klädsamt.. Sedan måste jag ju säga att denna "bara" kostade 199.- på Intersport!
Det mina vänner är ett kap! För förra sommaren spenderade jag i en miljardbutiker (lätt överdrift) där priserna låg mellan 349.- och uppåt!! Och tro mig, det var inte bara snajsiga affärer jag besökte!

Inte bara sköna utan även snygga om ni frågar Astrid!





Yey! Astrid fick som hon ville tillslut.
Ja, Keen skorna såg vi i butik tretusensjuttiofem.. typ.. och de ville hon verkligen ha.
Jupps, hon ratade Kavats bruna söta sandaler och även ett par marinblå för det var fel färg. Någon annan färg fanns inte och då ville hon hellre vara utan.
Så lika lycklig som hon var över att ha hittat dessa lika olycklig blev jag eftersom de kostar en förmögenhet.
Ja, 599.- är mycket för en sandal som kommer användas i typ tre månader!
Det tycker iaf jag!
Så vi letade i varje affär men hittade inga andra sandaler med klädd tå och det vill man VERKLIGEN ha! Eller hur!?
Undrar ni varför?
Tänk er en femåring som cyklar till förskolan och behöver stanna blixtsnabbt pga alla som kör som biltjuvar här där vi bor.. ser ni framför er hur hon sträcker ner fötterna mot marken och tårna liksom släpas med en bit? Ja, det vill jag verkligen inte vara med om!
Så klädd tå it is! Och jag älskar ju Keen men inte dess prislapp.
Men om man nu som vi ärver 99% av alla kläder så känns det lite mer ok att lägga pengar på bra skor. För tänk er när ni lånar skor av någon annan, de har en annan gångstil vilket gör att det känns sådär. Tycker jag iaf..

Sedan innan jag sätter mig med försäkringskassans hemsida.. så måste jag berätta om det fantastiska biträdet på Intersport på Väla i Helsingborg.
Jag hade provat ett bikinilinne men storleken var fel så jag bad mannen i kassan att hjälpa mig ta ner ett nytt eftersom de hängde flera meter upp på väggen.
Eftersom jag hade den andra på mig under min t-shirt så sa jag bara att jag vill prova en sån här (och drog i bandet) fast i en mindre storlek.
Han började då ta ner en vanlig bikinimodell varpå jag skämtade om att den var ju snygg men den andra var att föredra när man fött två barn.
För magen är alltid bra att dölja tänkte ju jag!
Han skrattade inte som jag förväntade mig utan hjälpte mig, jag provade och sedan ställde jag mig i kö.
När jag sedan skulle betala så frågade han helt plötsligt om min man hade ölmage..
Jag fattade ingenting och svarade att njaa inte direkt.
Då frågade han om min man hade linne när han badade.. och jag skrattade och sa att nej det har han ju absolut inte.
Då svarade han att då behövde ju inte jag heller ha det.
Sedan sa han något om att mannen min ju inte ens fött några barn.
Jag betalade och nu i efterhand känner jag att han verkligen är en hjälte!
Inte för att han frågade om min man hade ölmage utan för att han försökte få mig, den tröga tvåbarnsmamman att sluta skämmas för min mage!
För i ärlighetens namn, hur många skäms inte för sin mage egentligen?
Hoppas inte att det är så många som jag tror, men att jag skulle gå med bar mage på tex stranden är uteslutet. Sjön i Småland går bra, men där är ju bara vi.
Sorgligt men sant. 

1 kommentar:

Melanie sa...

vilken underbar kille!! och jag håller med, linnet var snyggt men inte behöver du det för den sakens skull underbara du! och absolut klädd då, det är samma här för båda barnen!