onsdag, maj 28, 2014

En tur till Växjö!

Astrid ville utforska dessa konstgrejer som fyllde Växjö.
Efter mycket om och men hittade vi ett ställe där man kunde
få pastasallad till lunch. Yepps, det var Astrids önskemål och
inte trodde vi att det kunde vara i princip omöjligt!
Men på Sangria i höjd med Askelyckans konditori (fast rakt över gågatan) hittade vi en fantastisk lunch.
Mannen åt fish and chips, jag åt en Ceasar sallad och barnen fick dela på en pasta sallad.
Att den från början innehöll lufttorkad skinka var inget hinder utan vi bytte lätt som en plätt ut den till kyckling.
Snacka om service!
Ja men ja tack, denna målarbok vill jag ha alldeles själv.
Hittade den på Akademibokhandeln men blev snål och köpte inte.
Kan också ha att göra med att min kära man var med..
Det är något speciellt när man ser kyrktornen sådär.
Speciellt när de är två stycken!
Astrid plockade en blomma och sprang fram till en främmande
tant som hon trodde var jag.. vet inte vem som blev mest paff.
Tanten eller Astrid. Men hon skyndade sig till mig och jag fick
denna söta lilla vita blomma.
Det var blåsigt och kallt hela dagen trots att det såg varmt och skönt ut.
Trötta kids i bilen som otroligt nog höll sig vakna.

Inga kommentarer: