onsdag, maj 28, 2014

En perfekt sommarbok.


Jag älskar ju att läsa och gjorde det jämt innan men så vips fick jag barn och var konstant trött. De där små stunderna när som försvann eftersom de fylldes av en massa annat.
Nu låter det som att jag skyller på barnen men det är inte vad jag menar.
Absolut inte.
Det är bara en förklaring till hur allt började.
För det är givetvis en fråga om att prioritera..
När jag nu har en stund över städar jag undan leksaker, pusslar med barnen eller bygger lego.
Jag skulle ju aldrig sätta mig med en bok mitt på dagen och på kvällen somnar jag antingen inne hos barnen eller tittar jag och mannen på någon serie på tvn och bara är.

Men nu har vi varit här i Buggehult sedan i lördags. Det är farfar som har kontroll på tvn och barnen springer mer fritt på tomten med djuren.
Detta gjorde att när barnen skulle sova häromkvällen så började jag läsa denna bok som jag lånat av min underbara mamma.
Borta bäst är verkligen en streckläsare!
Sara Kadefors beskriver karaktärerna så bra och även om det är en bok med mycket mörker så skrattar man emellanåt och vill bara läsa mer och mer.
Sagt och gjort!
Efter fyra, fem timmar hade jag läst ut den och ska ikväll kanske börja på en ny.
Dock inte av Sara för det har jag inga fler på lager men jag är absolut sugen på att läsa något mer av henne.

Men sen var det ju den där teorin till körkortet som måste läsas. Det gör jag ju det också på kvällen.. spännande värre.

Inga kommentarer: