onsdag, maj 14, 2014

En längre paus..

Ibland behöver man en paus och jag kände tillslut att instagram gav mig den möjlighet till tillbakablickar som bloggen tidigare gjort.
Sedan är det ju ständigt en fråga om att prioritera, på vad ska jag lägga min tid?

Men nu några dagar har jag faktiskt tänkt att detta måste jag ju skriva om.
Just nu vet jag inte vad jag hade i åtanke men lusten att skriva fanns där plötsligt.

Så idag när jag var hemma med barnen eftersom Alfred knappt sovit inatt utan bara hostat så kom känslan att blogga igen.

Mest för att jag var irriterad över postens regler.. för Astrid hade fått ett rekommenderat brev som inte gick att hämta ut eftersom hon inte har något idkort/pass.
Så efter att ha fått gå hem tomhänt från posten utan hennes födelsedagspresent gjordes försök nummer två idag. I min ficka låg ett personbevis som jag beställde hos skatteverket.
Väl på Ica så sa hon att båda vårdnadshavarna skulle skriva på och legitimera sig.
Då började jag att gråta och Astrid tog mig i handen medan Alfred såg orolig ut. Kön växte och kassörskan såg märkbart obekväm ut.
Jag förstår att det inte är hennes beslut men come on.
Tillslut fick vi hämtat hennes present som var en liten figur som äter upp ens bekymmer. ♡
Så otroligt passande och bra.

1 kommentar:

Emma sa...

Du skulle stoppat ned kassörskan i sorgenfressern!