onsdag, april 09, 2014

En prövning..

Jahapp.. Jag hoppas innerligt att detta lyckodjur sprider lycka.
Fast jag tänker mer på tur iof. men det är väl sak samma?
Inte?

Idag skedde nämligen något stort.
Jag tog mina sparade slantar och en del av "husrenoverings"slantarna, satte mig på bussen med barnen och skrev in mig på körskolan.
Jag betalade tio tusen kronor för några böcker, lite info och tio körlektioner.
Förstår ni hur snabbt tio körlektioner försvinner?
Jag blev snabbt varse om det när hon på trafikskolan började boka lektioner åt mig.. vips så var nästan alla slut.
Får nog vinna på lotto så att jag kan köpa fler..
Frågan är bara var man börjar.
Jag har ju i princip ALDRIG kört bil.
Hur ska detta gå?

4 kommentarer:

stina sa...

Jag tog mitt körkort för 1 1/2 år sedan nu. Jag gjorde som du och köpte ett paket. Det räckte inte med tio lektioner utan jag fick köpa till 10 till, men det var det värt! Efter fem lektioner började jag köra liiite med mannen och ju bättre jag blev desto mer vågade jag köra hemma. Nu älskar jag det! Det är alltid jag som kör och det är en sådan frihet! Inte så att jag alltid tar bilen, men ibland är det skönt att slippa kollektivtrafiken!!!

Mitt tips till dig är att intensivköra något, ex två lektioner i veckan om du kan!

Lycka till!!! Kram stina

Melanie sa...

men hallå! då är vi ju i exakt samma sits!! Jag har precis börjat jag med! Ska köra för första gången idag, alltså typ lära mig att starta bilen själv �� Jag ska köra hemma med både mamma och Johan, kommer också ta lektioner på körskolan men har inga inbokade där än. Men det är ju svindyrt! Och jag blir så arg på folk som säger "det är bara att ta" Nej man ska ha mkt pengar för att ta körkort också och man är ju inte direkt rik som småbarnsförälder. Min kollega tog för 40 år sen, kosta typ 1000 kr då. Det var vad jag bet för alla tillstånd och handledar utb bara så det är stor skillnad. Plus att idag ställs det mkt högre krav, men nu är jag igång iaf och vill verkligen ha. Har inte varit intresserad alls innan men nu vill jag verkligen. Vi får kämpa tillsammans!!! :)

Blöjbudet Sverige sa...

Blöjor,välling mm ,med hemleverans. www.blojbudet.se

Önskas gratisprover gå in på info@blojbudet.se

Esbe sa...

Heja dej! Det kommmer gå jättebra! Kram på dej!