onsdag, mars 19, 2014

En glömd frukt..

Tänk att en glömd frukt kan ge en magknip.
Efter att ha stressat på morgonen som vanligt möts jag av en mamma på förskolan som liksom jag ibland lämnar liiite försent..
Hon berättade att hon minsann fått köra hem efter ryggsäcken för alltid var det något man glömde.. typiskt!
För kvar på bänken här hemma stod Astrids matlåda kvar..
Jag svor tyst för mig själv och bad om ursäkt till Astrid varpå hon tittade på mig och sa lugnande..
-"Mamma, ta det lugnt. Det ordnar sig. Släpp det nu.."
Älskade barn. Du är så klok! ♡

Så idag fick hon äta en av fröknarnas medhavda frukt och det hade varit okej även om päronen tagit slut innan hon fick ta.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Inte lätt komma ihåg allt jämt.. :)

Camilla sa...

Råkade bli lite anonym, ops!

Anonym sa...

Måste ni ta med egen frukt till fsk? /sussey.blogg.se