söndag, mars 02, 2014

En familjefotografering senare..

En sen frukost när barnen lekte förskola på den
stora lila mattan med allt från kuddar till gosedjur.
Efter en stund ute i trädgården var det skönt att hälla
ut allt lego och bygga lite medan lunchen blev klar.

Play Doh, finns det något roligare? Tyvärr hade jag inte tiden idag till att sätta mig ner och leka tillsammans
med Astrid när Alfred sov middag för detta var stora städar dagen.. inte så kul men ack så nödvändigt vill jag lova.

Sedan riggade vi kameran och tog en bild på hela familjen, ja hur många sådana har ni?
Vi hade en, från i somras där vi sitter i svärisarnas hammock med linne, shorts och foppatofflor.
Inte en bild man visar för vem som helst om ni frågar mig..
Och det fanns en mening med att ta just en familjebild idag men varför, ja det får ni veta en annan gång.
Idag vaknade vi alla långt innan tuppen om man säger så, men efter några försök att få alla tusen barn (ja när alla ligger i vår säng känns det som det är så många..) att somna om valde Mattias att gå upp med dem och jag somnade gott om.
Tror ni att jag vaknade så att jag kunde se den efterlängtade starten av Vasaloppet?
Nops!
Mattias kom in och väckte mig lite över nio för då skulle han börja göra sig klar för att sticka och spela fotboll.. så jag gick upp och åt en väldigt sen frukost medan barnen fick en liten fruktpaus i lekandet.
Sedan har det städats här och de sista julsakerna åkte ut.. ja gardinerna och kuddarna i soffan kändes lite väl. Nog för att jag gillar domherrar men nu är det ju vår på gång eller hur!?
Köksgolvet ska vi inte tala om, ja ni som har småbarn vet ju hur det är.
Man skulle behöva en vinkelslip minst en gång i veckan till att få bort alla fläckar och saker som fastnar lite här och var.
Men det fick sig en genomgång liksom resten av golven i lägenheten.
Det bästa med att bo såhär litet (70kvm) är att man inte behöver byta vägguttag en endaste gång när man dammsuger! De ni!

1 kommentar:

Tina sa...

Hej min fina vän! Åh då förstår jag att livet känns tufft, tungt och orättvist just nu! Jag håller tummarna för att allt kommer att lösa sig till det bästa! Många varma kramar!