onsdag, februari 26, 2014

En stund av tårar.

Jill Johnson.

Här har ni det, programmet som säkert fick en halv nation att sitta i sofforna och snörvla.
För visst är det så?
Var och varannan människa har någon i sin närhet som haft, har eller i sin tur känner någon som haft cancer.
Förhoppningsvis har de klarat sig helskinnade efter en tuff kamp men kanske inte.

Få program har berört mig så som detta gjorde idag.

För som min man skrev på twitter så var det verkligen en hyllning till livet.
Tänk på vad ni har, uppskatta det och försök att inte ta det för givet.
Sedan skulle jag vilja skriva att ni inte ska skrika på era barn i onödan för ibland (läs ganska ofta) så känns det som att jag gör just det pga dåligt tålamod och trötthet. Inte stressa eller ha för stora krav på er själva, era barn eller ert hem..
Men nu ska jag sluta svamla och låta er klicka HÄR för att kika på SVTs program Jills Veranda med Kristian Gidlund som gäst.

När man ser programmet och sedan läser här vad Kristian skrivit om dessa dagar så kan man inte låta bli att förundras över denna människa på 29 år som verkar ha levt så mycket längre, som känns så gammal i sitt sätt att skriva och uttrycka sig.
Men kanske blir man just gammal snabbare när man är så sjuk, när man har tid att bearbeta vad man varit med om och sorterar sina minnen?

Det märkliga är att jag dessutom börjar gilla Jill Johnsson, inte så att jag skulle köpa en skiva med henne.. men så lyssnar jag ju knappt på musik nu för tiden än mindre köper den. Men hennes värme som människa och omtanken hon utstrålar.
Vem är jag?
Jag menar Jill Johnsson..

1 kommentar:

Tina sa...

Åh jag måste se det programmet! Ibland behöver man sig en tankeställare för att uppskatta det man har. Många kramar!