onsdag, februari 26, 2014

En känsla av vår.

Mannen laddade över bilderna från
digitalkameran till datorn.
Såg nyss Jills Veranda på SVT där Kristian Gidlund var gäst.
Det var länge sedan jag blev så ledsen och berörd av ett tv program. Men denna cancer som funnits här till och från i över tio år nu gör en berörd.
Jag som skulle skriva ett glatt och positivt inlägg om att våren är påväg och att jag lyssnat på fågelsång idag även om det stundtals varit tufft.
Men nu vet jag inte var det positiva tog vägen. Jag får nog sova lite så att jag vaknar pigg och glad imorgon.
Godnatt
Någon lånade min telefon och tog bilder..
bland annat på sig själv.
Att kunna gunga utan överdragsbyxor!
Att ha tunna vantar på sig när man upptäcker ett gäng krokusar i skogen..
Att ha ett snapsglas med blommor i på köksbordet!
Att vara trött och full med funderingar men ändå njuta av denna vårsol och fågelsång.

Inga kommentarer: