söndag, februari 02, 2014

En födelsedag!

Idag är det inte vilken dag som helst utan världens lilla bästa grabb fyller faktiskt två år.  Helt otroligt när man tänker på det.
För två år sedan kom han kl sex på morgonen efter några timmars värkar och lite smärtlindring senare..
Mattias och jag var förvånade över att det gick så snabbt och lätt (förutom när narkosläkaren fick sticka mig sådär tusen gånger i ryggen för att sätta epiduralen. Då trodde vi båda att jag skulle få men för livet.) och att jag var pigg som en mört efteråt.
Det enda jobbiga den dagen var att min mammas chef inte godkände att hon var hemma med Astrid så min kära bror fick rycka in och en ledsen mormor fick ta sig till jobbet.
Astrid pratar om det än idag för hon och mormor skulle bakat och ätit våfflor men istället fick hon frukost till lunch och sin blöja som hon då hade när hon sov middag, bak och fram.
Tänk så lite som kan göra så mycket. Tur att min bror fanns nära till hands ♡.
Efter att Astrid fått den där lunchen åkte Mattias och hämtade Astrid och så var de med oss på sjukhuset i flera timmar och hon var så fascinerad av sin nya lilla lillebror. ♡ ♡ ♡

1 kommentar:

Camilla sa...

Skickar ett stort grattis till sötkillen!