fredag, januari 10, 2014

En sista ledig dag.

Idag var sista lediga dagen på ett tag.
Ja, om man inte räknar helgen förstås.
Jag har nu under dagarna i Småland verkligen misstänkt att Alfreds vinterkängor varit i minsta laget så det blev prio ett att fixa idag. Så vår första dag hemma tillbringade vi på Väla. Whooppidoo..
Nä det gick hur bra som helst. Vi tog det lugnt och det var inte så mycket folk som stressade en.
Perfekt med andra ord.
Alfred fick ett par nya TrekSta, likadana som Astrids.  Hon har 27 och han skulle enligt mannen i affären ha 23 så han är snart ikapp hahaa
Behöver jag säga att där var 3mm till godo i hans vinterkängor?!
Sedan kom dagen vi väntat på.. när Astrid skulle vilja ha McDonalds till lunch istället för annan valfri lunch och detta pga plastigt leksaks skit.
Frustrerande men vad gör man när man sagt att hon fick välja..
Att sedan Alfred fick samma som henne var för att vi och alla andra på restaurangtorget skulle få äta lunch utan vrål..
Så två happy meal med naturella fiskburgare och sedan ville Astrid helt plötsligt ha pommes!? Som hon aldrig innan tyckt om så ja varsågod tänkte jag men hon åt minsann.
Alfred då?
Jo han fick också pommes.. så detta var alltså dagen då barnen åt varsitt happy meal utan att byta hit och dit och klökas.
Bra eller anus som Filip och Fredrik säger?!
Väl hemma slängde jag ihop en pasta och nu har jag fyllt i årets kalender med födelsedagar och annat kom ihåg.
Jag älskar att öppna en ny kalender och börja fylla i.
Godnatt.
Efter en lunch med sushi blev det spagetti till middag.

Inga kommentarer: