torsdag, januari 23, 2014

En dag i soffan eller?

Alfred var go och glad idag förutom när det
var dags för blöjbyte och det kan jag förstå
för när rumpan är så röd så gör det ont.
Rörigaste lunchen ever?
Hunden Signe fick vara med på ett hörn och dator?
Ja den var faktiskt avstängd just då!
Astrid läste i receptboken och visste inte riktigt
vad hon ville göra för något.
Först blev det chokladbollar medan jag tömde
diskmaskinen och städade undan i köket.
Supergoda om ni frågar Astrid och mig!
För hur gott är det inte nu med hjärtströssel?
När man gör honungsmuffins kan man använda
elvisp för då blir det fluffigt och bra.
Allt ska blandas väl innan det ska ner i formarna.
Om ni undrar så fyllde jag formarna, yes sån är jag.
Nyvaken kröp han upp i soffan och fick smaka
en god muffins med honung, äppel och musli i.

När vi är sjuka är vi ofta placerade i soffan framför Bolibompa eller en film.
Detta varvas med att läsa böcker och spela spel om energin och orken finns.
Men idag har det körts Bobby Car och Bobby Scooter samtidigt som vi har bakat och lyssnat på Reggae. Inte dumt om ni frågar mig även om det naturligtvis är bäst att vara hemma för att man är ledig och inte för att VABba. För tålamodet blir liksom halverat när VAB kommer in i bilden.

Inga kommentarer: