fredag, december 13, 2013

en uppskattning.

En fin julblomma. ♡
Eftersom Alfred fick ögoninflammation igår så missade jag vår lucia på jobbet.
Oavsett hade jag kommit lite sent för Astrid och Alfreds lucia var bara en halvtimme innan vår. Så den hade jag sett och sedan cyklat till jobb men nu blev det inte så.
Astrid och jag gick upp med tuppen och cyklade till deras förskola för att sedan cykla hem till lillebror igen efter sång och fika. Då körde mannen till jobbet..
Så nu sitter vi här och ugglar och funderar på hur man bäst spenderar en regnig lucia med ögoninflammation.
Men mitt i allt detta kommer min kollega förbi med en julblomma som vi pedagoger fick av barnen på förskolan.
Så glad man blir!
Ska bli spännande att se om amaryllisen blommar lagom till jul.

Hoppas att ni har en fin lucia!

Inga kommentarer: