torsdag, december 12, 2013

en otrolig trötthet..

En otrolig mängd med fåglar.
Utanför fönstret hör och ser vi hur tusentals fåglar samlas i de stora träden i dungen.
Av någon konstig anledning är det alltid en samlingsplats för alla dessa skränande fåglar.
Just nu önskar jag att jag kunde vara en av alla de där fåglarna..
bara flyga omkring och skrika lite. Det hade inte varit dumt. Inte dumt alls.
Om ni undrar varför jag blivit knäpp så kan jag ju berätta att efter tre veckors VABbande blir man det. När man sedan lämnar barnen och hinner jobba tre timmar drygt innan förskolan ringer igen för att barnet nu blivit sjukt med något annat.. då är det inte långt borta att förlora förståndet.
Tro mig, och ja ni som känner mig vet att jag gärna hade varit hemma jämt med mina barn och bakat och pysslar, gått i skogen och njutit av nära & kära..
Men att vara hemma med sjuka barn är inte lika spännande som när man är ledig med friska.

Men jaja, inte så mycket att göra mer än att knäppa på Bullerbyn för tusende gången och försöka slappna av..... och hoppas att vi kommer iväg på min och Astrids överraskning för mannen på lördag..

Inga kommentarer: