måndag, december 16, 2013

En massa svammel och julpynt.

Mina kära sommarminnen..
Åhh vad det tog emot att ta bort den där headern eftersom jag verkligen älskar bilden på Astrid som pussar Alfred, Astrid när hon har målat sig om munnen, bokstavskexen med ordet kiss.. ja jag har dålig humor och så ja ALLA bilderna.
Vårt hus som ser så fint ut och som verkligen visar att det är ett evighetsprojekt.. bilden på Mannen som är från Kullaberg och säkert sex år gammal..
Alla dessa bilder man har som ligger och tar plats men som när man kikar på dem ger en mycket värme i hjärtat och ofta lockar till skratt.
Ofta känner jag att bilden ser så härlig ut men sedan tänker man på situationen som ofta varit lite lagom kaotisk med någon som sedan blir ledsen, slår sig, bajsar ner sig eller bara inte alls vill vara glad och med på bild.
Fast detta ser ju inte åskådaren.. vilket blir en del av charmen..

Men ja, lite nya bilder kände jag behövdes för även om jag fortfarande tror att Alfred är min lilla bebis så är han faktiskt ganska stor nu..
Han snackar och berättar vad alla djuren heter, hur de låter och en gång har han prickat rätt på färgen..
Han vill allt själv och blir galen när jag ska hjälpa till eller när Astrid vill komma till undsättning. Då skriker han som en mistlur och hon blir sur och låter då exakt som jag brukar när hon inte lyssnar på mig.. lite skumt att höra sig själv sådär. MEN väldigt lärorikt!
Efter att i säkert en månad druckit två tre klunkar från vällingflaskan när det var dags att sova kom vi helt enkelt på att vi kanske skulle fråga honom om han ville ha välling.
Det ville han inte.
Så nu dricker han ingen välling alls utan tycker tydligen att han klarar sig bra på middagen.
Min lilla kille har blivit stor men jag förstår inte när det hände egentligen.
Visst han blir två i februari men.. men.. nyss låg han i min famn, tittade mig djupt in i ögonen och gjorde jollerljud känns det som.

Det är verkligen märkligt att tiden kan ändras så, att den när man fått barn helt plötsligt inte går i slow motion längre utan snarare tycks gå fast forward..

Som ni kanske sett på instagram eller twitter eller här så fortsätter VABbandet imorgon så det är nog bäst att sova om jag inte ska bli en sån där sur och arg mamma imorgon.
Godnatt.

Inga kommentarer: