tisdag, december 17, 2013

En kamp.

Mammaaa Mumuntollet!!
Ja så är det, Mumin är poppis!
Påsig och dan är han min lille syrk.
Hoppas att snart går över.
Igår kväll när vi skulle ge han ögondropparna gick det relativt bra eftersom han inte visste vad som väntade. Men imorse skrek han och Astrid vad ledsen för att han var ledsen och ja ni kan ju gissa er till vilken cirkus vi hade. Och om den ena droppen kom i ögat kan jag inte riktigt svara på.. När man sedan ser till dessa dagliga rutiner, ja vi är kanske hårda på att man ska äta tillsammans vid samma tider varje dag och att barnen ska komma i säng vid samma tid varje dag. Men vi tror att barnen mår bäst av detta. Men nu när de varit sjuka har allt ställts på ända. Imorse åt båda barnen frukost i soffan.. annars brukar Astrid få göra det när vi inte ska iväg någonstans. Men nu fick Alfred också sitta där. Sedan har den senaste veckan mest spenderats med att spela på min och mannens gamla telefoner. Yes, Toca Boca, Pippi och Petsson går varmt här. Vilket vi inte är glada för man jag har liksom gett upp.. denna månad av VABbande har inte varit kul så jag gör allt för att minimera gnäll och gråt. Så stäm mig.. hu.

Inga kommentarer: