onsdag, december 11, 2013

en hink slem senare.

Vem gör vad hemma hos er?
Det är en rätt intressant diskussion kan jag tycka.
Idag när jag städade i badrummet så var det verkligen segt i vasken.
Vattnet ville inte rinna ner alls.
Så jag bad Astrid hjälpa mig med en hink och så fick hon hjälpa mig att skruva av vattenlåset så att vi kunde tömma det på hår och en massa svart slem.
Hon tyckte det var äckligt och ja jo jag kunde inte annat än att hålla med.
Jag tycker att det är viktigt att barnen får vara med och se hur man gör olika praktiska saker.
Speciellt med tanke på att vi ringde om totalstopp i köksvasken en gång och han skulle börja tömma vattenlåset.
Som om vi inte gjort det redan..
Men tydligen är det oftast bara det som behövs förklarade han och jag stod där som ett frågetecken.
Är det konstigt det är dyrt att bo när folk inte tar de ansvar som krävs och tömmer sin egen smuts ur rören där man faktiskt kan?
Det ska väl inte fastighetsägaren rycka ut och göra?
Såvida man nu inte kan av någon skada eller sjukdom etc. Då kan jag givetvis förstå att det inte går.
Jajaa, nu ska jag rädda Astrids Pippi pussel från golvet efter att lillebror har varit i farten.

1 kommentar:

Alfva sa...

Jag tömde i badrummet senast häromdagen och höll tyvärr på att kräkas samtidigt. Klarar inte sånt äckel, även om jag vet att 95% av håret säkerligen kommer från mig.

Sv: Ja, båda sover i våningssäng och har gjort det i ett år ungefär. A sover ju högst upp, men vår modell på våningssäng har en ganska hög sidokant, så jag är inte ett dugg orolig för att hon ska ramla ner. För Lillasystern har vi satt på Ikeas bräda på kanten nertill för att hon inte ska rulla ut. Funkar super för oss, sen har vi andra sovproblem än så men A har inga problem att hantera en stege eller trappor mitt i natten (och går ju aldrig upp och kissar el liknande).