torsdag, november 28, 2013

en tusende fika senare..

Torra blommor och blad vad spännande för den numera friska storasystern.
Att riva citron till våra blåbärssmuffins var kul.
Leilas blåbärsmuffins var superlätta att göra och smakade smaskens!
Ni vet när man äntligen ska skicka barnen till förskolan och själv få gå till jobbet BÅDE herr och fru..
Ingen ska alltså vara hemma och ta VAB!
Hallelujah! Det var i princip så att jag hörde kören stå och sjunga högt ända tills vi vaknade imorse och Alfred var varm som kaminen i Småland.
COME ON ville jag skrika.
På två veckor har jag arbetat två dagar.. det säger väl allt. Vi är rätt så trötta på allt vad snor, feber, hosta och influensor heter och då har inte vintern börjat på riktigt.


Det bästa var ju sen att min härliga kollega fyllde år, 65 år till och med och presenten hade jag här hemma. Så efter lunchen var det bara att packa in Alfred i vagnen och ställa Astrid på ståplattan och promenera till jobbet.
Tanken var att Alfred skulle sova medan vi lämnade paketen och gratulerade.
Dock vaknade han efter 20 minuter när ett lock från en soptunna blåste av.
Tur då att min kära kollega bakat världens godaste kladdkaka som vi smakade på i personalrummet innan vi promenerade hem igen.
Som Astrid sa:
-"Den smakade faktiskt ännu bättre än mormors. Denna kommer på första plats faktiskt!"


Så efter kakan promenerade vi hem och åt vaniljbullar vi bakade häromdagen. Ja, jag vet kaka, bulle, glass... stackars barnmagar.
Så stäm mig.. jag är ändå på gränsen till att bli koko efter två veckors sjuka.
Och inte nog med det för efter vår mellis i soffan framför Hello Kitty filmen som nu är Alfreds favorit bakade vi Leilas blåbärsmuffins som var alldeles fantastiska.
Lätta att göra och väldigt goda.


Leila%20bakar%20b%C3%A4rmuffins

Inga kommentarer: