söndag, november 17, 2013

en tripp till Ullared..

När man kör precis bredvid havet känns det härligt.
Känslan av frihet förstärktes av alla kitesurfare vi såg.
Om du kikar noga ser du också dem då?!
Yes, då var det dags..

Japp, lyxigt värre..
Njaa snarare hemtrevligt.
Dag två önskade vi att vi bara blev klara..
Ullareds wall of fame..
Yes en del fynd blev det och tights till lillebror, någon tunika till storasyster och..
lite julklappar. Men inget som inte fanns med på vår lista! Detta dock tack vare min man.
Ja en hel helg i Ullared varit inte riktigt vad vi räknat med först men när den där handledarutbildningen dök upp fick vi ändra planerna.  För jag måste ju ta det där körkortet. . så det var utbildning och komma sent till Ullared eller inget Ullared alls. Sedan kom vi ju på att de har byggt hotell där!
Yes där kan vi bo tänkte vi naivt innan vi insåg att halva Sverige redan bokat ungefär varenda rum, B&B, motell mm sedan veckor tillbaka.
Men tillslut hittade vi boende på Alkoven Logi.  De har verkligen försökt fixa denna gamla skola och ägaren var så otroligt trevlig, frukosten absolut godkänd MEN jag måste få ha en toalett på rummet så är det bara!
Så det blir nog inget mer besök där..
Harrys i Ullared däremot, wow med stort W! Harrys här i stan är på gränsen till underkänd så jag hade iof inte några förväntningar.
Vi blev väldigt imponerande och mätta.
Tack för denna helgen Ullared, ses igen nästa år.

2 kommentarer:

Tina sa...

Jag ska till Ge-kås i eftermiddag tänkte jag! Lär nog också lätt kunna fylla en kundvagn! Du jag har ju en rullgardin till dig om du fortfarande vill ha den? KRAM

Theresa sa...

Kul med Ullared! Har bara varit där en gång, då tre dagar i rad...:-) Det var ett par år sen och nu är jag lite sugen på ett besök där! Är säkert värt de dryga 4-5 timmarnas bilväg! :-)