söndag, november 03, 2013

en riktig hönsgård..

Astrid var riktigt stolt.
Det är något visst med att ansvara för ett djur.
Vi kikade efter älg vid dammen..
..för att sedan kika på skogsmaskinen.
Jag hittade ett par supersnygga stövlar i svärmors katalog medan..
Astrid skrev ett gratulationskort åt kusinen som idag fyller sex år.
Förhoppningsvis blir det lite kalas imorgon.
Det känns som ett under att inte fler grenar blåste av under stormen.
Men pappa!! Vad gör du där nere?!..
..får vi också kika?
Och vips var de väck..
De har visst inte fattat att de ska sitta på sina sittpinnar under taket..
för det är ju verkligen säkrare att sitta i träden..
Ja ibland undrar man verkligen. För hur är det möjligt att vara här hur många gånger som helst under fem års tid (minst).. säkert snart sex års tid och inte se en endaste älg!?
Alla ser älgar här utom jag och igår såg vi ju till och med ett väldigt stort älgspår! Men älgarna lyser med sin frånvaro.
Ja spåret kan ni se på instagram för ni kikar väl där?
Där uppdateras nämligen ganska mycket mer än här.. tyvärr.
Men det må se harmoniskt ut på bilderna här i skogens lugn men tro mig, idag har det varit allt annat än harmoniskt då vissa barn (läs mina.. okej våra,) verkligen bråkat med varandra, skrikit, retats med varandra och med mig.
Jösses alltså kan man säga och då gick jag och la mig väldigt tidigt igår och Alfred vaknade inte förrän vid sex så det var en bra natt men tålamodet var som bortblåst.
Jag har skrikigt åt barnen som skrikigt åt varandra.
Vad gör man då?
Går ut en tredje gång trots att mössorna fortfarande var fuktiga efter förra rundan för vilken hönsgård. Man kan inte vara inne helt enkelt.
Så vi kikade på dammen, lekte i geggan och spanade in skogsmaskinen som står i dalen.
Sedan kollade vi hur det gick för byggjobbarna (mannen och svärfar) och barnen blev hur nöjda som helst över att mannen lockade in dem under grunden och busade eftersom jag var ganska trött och sur.
Ja så tänk vad bilder kan visa allt annat än verkligheten även om vi naturligtvis stundtals också haft det sådär mysigt med förmiddagsfika, tända ljus, soffmys och sagoläsning.
Hade detta varit twitter hade jag skrivit #småbarnsliv för det är väl såhär det ska vara?
Kärlek, ret och gnäll om vartannat?!

Inga kommentarer: