torsdag, november 28, 2013

en riktig avkoppling.

Ni som har barn vet vad jag pratar om, på ett eller annat sätt.
Ni kanske minns när de var riktigt små och inte sov på något ställe förutom på er? Eller iaf sådär galet nära, nästan in under huden nära?
När Alfred efter en liten stunds sömn skrek och skrek så tog jag givetvis upp honom. 
(Ni får göra vad ni tror är bäst för era barn men för mina barn är det aldrig ett alternativ att ligga och skrika en längre stund.)
Han pekade på vår säng och vi la oss där.  Direkt skulle han ligga sådär galet nära och givetvis blev jag direkt kissnödig för att efter några minuter börja hosta som besatt.
Men han sov likt ett spädbarn igenom värsta kaoset och ligger fortfarande här i vår säng riktigt riktigt nära mig. 
Det är en sådan avkopplande känsla att få ha barnen så nära.
Jag är inte rädd att de ska sova i vår säng när de är 15 och de har sina egna sängar. 
Men just nu njuter jag av att få ha dem nära mina små skatter för en dag kommer de inte vilja kramas och pussas eller sova riktigt nära så det gäller att passa på.
Godnatt på er.

Bilden då?
Ja det är Alfred när han var liten och satt i ringsjalen.

Inga kommentarer: