söndag, november 10, 2013

en lugn lördag.

Man inte annat än att le när hon tar fram sin bruna
manchesterkavaj när vi ska till godisaffären i regnet..
..det gick inte att neka. Speciellt inte med tanke på
att hon hade manchesterbyxor också. Hon ser ut
som mannen gjorde när han var liten.
Tio bitar kör vi. Eller ja, bitar och bitar.. Tio saker får hon plocka och räkna själv.
Jag gjorde detsamma och vi kontrollräknade ihop.. dessvärre visade det sig att jag
hade några bitar för mycket. Men så har jag ju också större mage som Astrid så fint sa.
Alfred då?
Denna lille stackare som nog har förstått att godis inte är så dumt?!
Han äter russin och var het nöjd med det vilket kändes skönt.
Ja att komma fram bland alla leksaker är inte alltid det lättaste..
Att ha en dag hemma med film på tvn och koja i soffan behöver man. 
Det borde vara obligatoriskt med någon sådan lördag i månaden när man inte får göra något..
Förutom att tvätta, dammsuga, damma, laga mat och tömma diskmaskinen x antal gånger.  Men annars har det varit en lugn och mysig dag med besök i godisaffären.

1 kommentar:

Esbe sa...

Såna dagar behöver man! Jag har en sån idag och har på nåt underligtvis fått mer saker gjorda än vanligt? Jag myser med teet, med kaffet och med... böcker om kyrkomusik... Haha, ganska otippat mys, men jag trivs :)

Hoppas ni har det bra!