måndag, oktober 21, 2013

en Jenny..

Ja såhär långt är det..
Astrid, Morgane och Alfred hittade en stor lövhög..
..den blev snabbt ganska platt..
Astrid samlade pinnar som vanligt..
..Alfred kollade läget.
Hurry Hurry Hurry!
Så att vi hinner hem och baka bröd.
Astrids kompis följde med hem från förskolan med löftet att vi skulle baka! Först blev det en massa lek i lövhögen bakom cykelförrådet. Först med hjälmar vilket är big no no om ni frågar mig. Så av med dem och fortsätta busa.
När vi sedan ätit mellis började vi baka morotsbröd. Tanken var att Morgane skulle få med en bit hem och vi skulle ha morotsbröd till morotssoppan vi åt till middag. Men som vanligt läste jag inte hela receptet innan vi körde igång och detta jäkla bröd skulle ju först jäsa en timme.. sedan bakas ut för att jäsa i 40min. Så behöver jag säga att brödet inte blev klart förrän långt efter middagen? Kan verkligen kalla det att göra en Jenny.. för det är säkert inte sista gången heller.
Annars funderar jag mest på hur jag ska klippa mig imorgon hos frisören. Hjälp! Ska allt detta långa klippas av? I think sooo!

1 kommentar:

Rakel sa...

Gud så snygg, ser ut som du är 17😃 :*
Jag har julklappar från tyskland så jag kommer förbi bågon dag snart! Kram Rakel