onsdag, oktober 23, 2013

en hektisk dag.

Så skönt med kort hår igen!
Dock liiite meck med luggen..
Måste bara älska hösten och dess färger!
Det var länge sedan jag cyklade utmed havet men idag fick jag chansen.
Fantastiskt även om jag naturligtvis hade motvind.
Utanför vår ytterdörr finns dessa löv.
Konstigt vi har löv i hela hallen så fort vi öppnar ytterdörren?!
En heldag ute på förskolan gör inte att man blir trött och vill in inte..
Imorse kom jag ihåg detta med lugg.. ja, man vaknar liksom med en solfjäder mitt i pannan.
Stressad som man är på morgonen blöter man den och tar fram några hårnålar.. tadaa minuter senare hade solfjädern förvandlats till en keps. What!
Jaja jag måste ju vinna så fram med fönen som inte sett dagens ljus sedan nittonhundra frös ihjäl.
Så tillslut blev den tillräckligt platt för att sätta på cykelhjälmen och cykla i regnig blåst..... tjohoo. Efter lämning på fsk cyklade jag och tittade mest åt vänster eftersom luggen ligger ditåt. Ja jag säger då det.. vaknar jag med nackspärr så är det luggens fel.
Annars var det jobb, möte om ett fiffigt program till datorn att använda på jobbet och cykla cykla cykla för att hämta mina trötta fantastiska kids.
Astrid frågade om det regnat på mig men nä, jag cyklade snabbt som.blixten sa svarade jag.
Hoppas morgondagen bjuder på härligt höstväder!
Godnatt

1 kommentar:

Tina sa...

Du blev jättefin i håret vännen! Ja visst har vi haft en fantastisk höst. Vissa dagar är ju bara helt underbara! KRAM