måndag, september 16, 2013

en viktig fundering.

Världens finaste barn är inte lätta att få på bild tillsammans..
Jag tycker att man läser oftare och oftare om bloggare som får deras bilder stulna och precis som jag tänker de att det händer inte mig.
Vem kikar här inne förutom släkten liksom?
Men jo det händer ju och allt oftare dessutom vilket får mig att fundera en hel del på vilka bilder jag lägger upp och vilka texter. Hur framställer jag mina barn?
Vad kommer gå att läsa om dem när de är tjugo år?
Kommer man kunna hitta en bild på Alfred som ligger på mage i blöja läsandes en favoritbok?
Vad tycker han om det då?

Jag kommer inte nu att sluta visa bilder på mina barn men jag kommer fundera en gång till innan jag lägger upp en bild och jag tycker att ni ska göra detsamma!

Om ni minns så visade jag inte Astrids ansikte när hon var bebis just för att vara privat, sedan fick jag mail där folk undrade om hon var missbildad eftersom jag inte visade henne. Märkligt men sant.
Att jag sedan ville visa hennes ansikte hängde ihop med stora diskussioner mellan mig och min man om vad som är rätt och fel eftersom barnen faktiskt inte gör ett aktivt val med att vara med här..
Men ja, nu har jag svamlat klart för ikväll.
Godnatt.

1 kommentar:

Melanie sa...

det där är en fundering som jag alltid har med mig. jag tänker alltid efter vilka slags bilder jag visar på mina barn, vad jag väljer att lägga upp och absolut vad jag skriver om dom. jag tycker att jag skriver mest vardagligt om dom, skulle aldrig falla mig inte att skriva personliga saker om någon av dom, saker som hänt eller som dom går igenom, så ingående att det blir för privat. nej det är ju mest vad vi gör om dagarna och inte vad dom går igenom personligen - hänger du med? vissa hänger ut sina barn alldeles för mycket, det skrivs om vidriga bajsblöjor och dom lägger upp bilder på barnet i en utsatts sits. sånt förstår jag inte alls.