söndag, september 29, 2013

en fika, en film och en fantastisk lördag!

Yes! Det fanns biljetter kvar!
Nu hinner vi fika lite innan det är dags!
Mmm, min schackruta var inte så dum.
Men mamma... din brownie ser supergod ut.
Jag får smaka lite?!
Liiiiite till också?
Och ja just det.. min glass också.
En något trött tjej som trots det orkade med både fika, bio och middagshandling i mataffären sen.


Hur ofta får man mysa med bara ett av sina barn?
Inte så ofta och jag vill ju vara med dem hela tiden så att välja "bort" en känns inte rätt. Men så ibland kommer det aktiviteter som helt enkelt inte passar en lillebror på 1,5.. vilket just idag kändes lyxigt.
Väldigt lyxigt!
Det har varit en vecka med snor, sömnbrist, snooor, slem och hosta.. så idag var vi trötta.
Men vi trotsade tröttheten och cyklade till RödaKvarn för att köpa biljetter till Prick och Fläck.
(Fantastisk film btw, jag älskar genusmedvetenheten!) .
Vad som sedan är fantastiskt kul och väldigt märkligt var att när vi satt oss på våra platser, tagit av jackor, mössor och organiserat oss.. ja jag är väldens virrigaste människa så det tar ibland ett tag att få lite ordning på tillvaron hahahaa
MEN DÅ!! Vänder sig pojken framför sig om och det visar sig vara en av Astrids bästa kompisar och första kompis lillebror. Yes, Astrids kompis med lillebror var där med sin mormor och njöt även de av denna härliga film.
Sedan har vi bara varit på bio en gång innan och då såg vi Lilla Anna och Långa Farbrorn. Den gången hamnade vi bakom hennes dåvarande förskolebästis. Mycket märkligt!
 Men innan bion hann vi med att ta en fika eller som Astrid säger, gå på café. Min fantastiska underbara älskade tjej.
Tack för idag!

Inga kommentarer: