tisdag, augusti 06, 2013

en takstol till..

Alfred har lärt sig att öppna alla fönster så nu gäller det att spärren däruppe
är stängd så att han inte trillar rakt ut. Busungen ska ju kolla in allt.
Astrid och jag mös på soffan och kollade på Shrek medan Alfred fortsatte att roa sig med fönstret..
Han hjälpte farmor att städa ur kylen efter denna
sommaren och alla de godsaker som satt sina spår.
Takstolarna som jag trodde skulle köpas har de
snickrat ihop själva mannen och svärfar.
Medan de snickrade hade jag uppdraget att passa Astrids armband..
fråga inte varför för det vet jag inte.
Vi hann pyssla lite idag. Har dock några stubbar kvar om vi ska hinna göra hela alfabetet..
att det sedan är vattenfärg som kanske regnar bort behöver jag kanske inte säga?!
Tadaaa, takstolarna är upp och nu ska utbyggnaden täckas med presenning
för ryktet går att det ska regna imorgon.. men vem vet?
En härlig dag på landet med lugn, lek och lite latte så skulle man kunna säga.
Om man då inte räknar med att mannen och svärfar snickrat nonstop för att vi ska kunna åka hem till civilisationen igen.
De andra somrarna har jag på slutet längtat hem till vår lägenhet, staden, luften, havet, ja och så familj och vänner såklart.
Nu saknar jag min familj något otroligt mycket och jag saknar mina vänner men annars hade jag så gärna stannat här i detta lilla lugn.
För även om det emellanåt är kaosigt som livet faktiskt är så är det mest lugn, man har nära till skogen och det lugn som den erbjuder.
Idag har Astrid cyklat en del och redan vid sju imorse ville hon cykla bort till grannen och hoppa på deras studsmatta. Jag sa att vi fick äta frukost och vänta lite först för att det var liiite för tidigt.
Det är verkligen en stor lycka att ha härliga grannar här också!
Vid tio var vi där och hoppade och lekte lite och när vi egentligen skulle tillbaka och äta lunch fick vi hembakade kanelbullar och hemmagjord saft och så kaffe.
Det var verkligen dagens höjdpunkt!

4 kommentarer:

Elin - Livat på torpet sa...

Men vad duktig dom är som gjort egna takstolar! Inte det lättaste har jag lärt mig denna sommar ;)

Josefine sa...

Åh! Perfekta lunchen ju!
Ja de italienska recepten är kanon! Prova dem! Det är faktiskt löjligt enkelt :)

Är ni från Karlskrona?! Jag såg inlägget "stängd stad".

Tina sa...

Hej finaste! Åh det låter verkligen som ett paradis! KRAM

Josefine sa...

Jaha ok, där ser man :) Det stället har jag aldrig hört talas om.
Men du, testa Karlskrona glass (finns vid Scandic och på Marin museet) DET är bra glass! Särskilt deras Caffe Latte-glass, om man nu gillar kaffe. Den är lite så man smäller av både en och två gånger.