lördag, augusti 24, 2013

en kalaslördag.

Förste visparen..
För inte kan man baka utan att Alfred får hjälpa till?
Astrid fyllde dem med hallon och garnera sedan dem.
Alla hjälpte till! Härligt!
När de vaknade 05:10 och ville gå upp var jag inte så glad..
tur de är bra på att sysselsätta sig själva när man vill städa undan inför kalaset.
Astrid fick lite lördagsgodis framför Spöket Laban.
Mannen smsade och undrade om jag klippt potta på henne,
men nej, håret är uppsatt i nacken med en totte.
Att leka med gammelmormor är väldigt kul!
Först bullar, cupcakes och kakor..
..som min fantastiska mamma bakat när jag inte orkade.
En tårta slängde hon också ihop.
Ja mycket kan man säga men fantastisk är hon, det är ett väldigt bra ord!

Sedan kan jag tipsa om Polaricas frysta eko bär!
Väldigt goda och bra frysta.. dvs det blev inte en stor blöt klump av dem när de tinade.

Jag fyllde år i veckan och idag var det lite kalas med mina föräldrar, min bror och hans tjej plus min mormor och hennes kille. Alldeles lagom och väldigt trevligt.
Så en kalaslördag eller kalas lördag. Bägge delar funkar.
Kakor, cupcakes a la Astrid och tårta! Mums!

Fast dagens bästa var att lillebror och hans tjej stannade på mat för att när Astrid sen somnat skulle vi kolla film. Vem somnar och vaknar två timmar senare?
JAG.. så de körde då hem utan film men vaknar barnen kl 05:10 är man liiite trött..

1 kommentar:

Tina sa...

Mysigt med kalas och så mycket gott ni hade! KRAM