onsdag, juli 10, 2013

en dag på Tivoli.

Att köa till stora berg och dalbanan är lite pirrigt.
Men Astrid 4 år gammal åkte fler snabba och läskiga karuseller än mig.
Detta är mer min stil, högt och lugnt med vacker utsikt.
Släng gungan åkte vi förra året men inte
denna gång, tack o lov.
Astrid och kusinerna åkte denna Nautilus
hur många gånger som helst.
En mycket trött Astrid pausade i Alfreds vagn
med sockervadd i mängder.
Alfred med sitt åkband åkte Veteranbilarna
några gånger och den klassiska karusellen
som snurrar runt runt runt.
Härligt!
Berg och dalbanan med pappa också.
Barn uppskjutet med kusinerna!
Många många många gånger.
Odinexpressen var inte dum om ni frågar
Astrid, jag hade turen att vara "tvungen" att
stå med Alfred i vagnen så Mattias fick åka.
Under tiden drack jag kaffe och till den fick jag
en bit choklad, det var uppskattat.
Ett glatt Tivoligäng på väg tillbaka till hotellet
vid tio tiden.. mer än nöjda.
Tivoli är så fint med alla lampor på kvällen.
En bild säger mer än tusen ord.. från 11-22 orkade vi och barnen.. GALET men hääärligt!
Detta året åkte vi karuseller som aldrig förr. Underbart!

Inga kommentarer: