lördag, juli 27, 2013

en dag i LillStugan.


Hahahahaaa nu sticker jag!
Ingen kan stoppa mig.. nästan.
Askungen måste reparera gräsklipparen.
Den får följa med till hennes verkstad.
Efter jobbet bjuds det på soppa av modell
man tager vad man haver?!
Man får passa på när man får måla på väggen.
Vi har ritat en tv med Charlie och Lola på.. Astrid bättrar på med glitterlim.
Att läsa lite innan läggdags är inte dumt.
En suddig liten nyckelpiga som sanerats innan läggning.
Vi har mest lekt inne i LillStugan hela dagen. Allt från doktor till Prinsessa till skola.. eller jag allt vävs ju in i vartannat och jag har spelat hundra roller. Härligt!
Det är så lyxigt att ha en stuga på tomten modell större som blivit lekstuga.
Trots dåligt skick så har vi idag pimpat den med lite vimplar vi gjort och väggmålning.. ja vi får väl se hur det går med våra väggar där hemma i stan sen eftersom speciellt Alfred tyckte det var väldigt kul.
Hade man haft tid och pengar hade man ju lätt förvandlat denna lilla stuga till en riktig dröm men barnen verkar väldigt nöjda såhär med.
Och är de nöjda så är jag nöjd.

Inga kommentarer: