torsdag, mars 28, 2013

en skärtorsdag.

Astrids kyckling från Indiska..
..kul och lätt påskpynt.

De små påskliljorna blommar i köket här hos svärisarna.

Förra årets påskkäring.
♡ ♡ ♡
Här i byn ska vi gå påskkäring (ja inte kärring) på påskafton så då får ni se årets upplaga.
Min chef la lite fyndigt ut en fin bild på instagram med skära bokstäver och texten skärtorsdag och tänk idag är det redan skärtorsdagen!
Astrid är med farmor och farfar till affären, mannen river vårt kök medan jag sitter här och njuter av en kaffe..
Brasan sprakar och hönsen låter utanför fönstret.
Nästan för idylliskt för att vara sant, speciellt när man ser tillbaka på hur denna vecka varit, visst en hel del trots, tårar och du är dum kommentarer har det ju varit.
Vore ju konstigt annars..
MEN i det stora hela har vi njutit av att vara ute i skogen, på isen, framför brasan, vi har lekt konditori och naturligtvis Kerstin och Olle från Bullerbyn.
Jag undrar när hon ska tröttna på det egentligen.
Men jaja, nu ska jag sluta svamla och läsa lite bloggar när jag faktiskt har tillgång till en dator och inte bara en liten smartphone.

 Ha nu en härlig start på påsken!

5 kommentarer:

Melanie sa...

Låter väldigt skönt och avkopplande, förstår att ni haft det bra!

Jeanette sa...

En sån söting <3

Annaochlivet sa...

Åh så söt hon var! :-) Glad påsk till dig och din fina familj! Kram kram

Sussi - Livet i söder! sa...

Så härligt att vara iväg och bara njuta!

Josse sa...

Finfin påsktjej =) Nils har samma påskkyckling från Indiska!!!