lördag, februari 02, 2013

en ettåring.

Ja så blev han ett, vår lilla prins.
Han är ju faktiskt väldigt liten fortfarande, när Astrid var ett kändes hon större.. tror jag.
Men som traditionen är åts det havrepannkakor med frukt och lönnsirap till frukost. Lite märkligt tyckte Alfred men med rivet päron, bananskivor och hallon så var det absolut godkänt.
Han fick Astrids gamla gåvagn i present från oss (ja vi har en massa saker redan så varför köpa något nytt?) och kläder från gammelmormor.
Sedan blev full nittio hela dagen, ja han beslutade sig för att inte sova alls under hela dagen... sådär kul.
Men han höll god min, fantastiskt.
Lite kalas med äppelbullar, majskrokar, rån och morotskaka till de vuxna fick inte heller honom på fall.
Kritor, fingerfärg, sorteringshus med klossar och en fin tröja. Vilken underbar dag!
Godnatt på er och tack för gratulationerna hälsar AffePaffe!

2 kommentarer:

Monia - mamma till Tuvalie sa...

Tävla om ett egendesignat smycke i min blogg :) Du får såklart välja text och färger helt själv. Kika in och delta: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2013/february/tavling-vinn-egendesignat-smycke-fran-linea-skonhet-design-2.html

LIw sa...

HOpps jag skrev det på något annat ställe, en grattis till AffePaffe ;-) efterskott!

Men du, hur mår du? Du skrev Pang in i väggen, nu gör du mig orolig? ÄR det så illa?

kramar och du finns med i mina tankar Jenny!