tisdag, december 18, 2012

en STOR miss av CDON

http://www.dan.se/wp-content/photos/cdon.gif
Just nu har jag nog gått igenom alla stadium av känslor..
Jag har varit helt jäkla vansinnig, ledsen, arg, frustrerad och känt mig maktlös.
För vad gör man när man får en smsavisering att barnens julklappar finns att hämta hos postombudet.
Men den är uppdelad i två delar varav ena delen kräver legitimation..
Synd då att mitt pass är spårlöst försvunnet.
Först tänkte jag att barnen nog tagit det och att det skulle komma fram men nu har jag vänt upp och ner på hela lägenheten utan att se röken av det så jag kanske har tappat det ute?
Har dock ringt till de ställen jag varit, biblioteket och växthuset men icke.
Så ja what to do?
Jo nu har jag ju jobbat på posten och vet att det finns saker att göra.
Man kan nämligen begära att avsändaren (CDON i detta fallet) ändrar namnet på paketet. Detta funkar även om paketet anlänt till ombudet.
De behöver fylla i en blankett som heter Begäran av ändrat förfogande typ.. något i nästan den stilen.
Sedan skickas den blanketten till posten och de kan då i sin tur meddela ombudet om den nya mottagaren.
Yes, min mamma fick i uppdrag att agera ny mottagare, hämta ut paketet och sedan skicka upp det till oss eftersom vi vid det laget inte hade varit här.
Men NÄ, detta sysslar inte CDON med även om det rekommenderas av Posten.se.
För CDON tycker att jag ska låta denna order gå i retur och sedan lägga en ny på samma varor fast med min mans namn istället eftersom han har bättre koll på sina grejer..
Snacka om resurs slöseri!
Här ska paket fraktas till höger och vänster för att de inte kan faxa en liten lapp?
Idioter om jag får säga så.. och ja det får jag faktiskt.
Ett gäng idioter.
De hävdar att det är för min egen säkerhet som de gör såhär.
Att ändra mottagare ingår inte i deras rutiner och det vet man ju att rutiner är skrivet i sten. Rutiner kan man inte ändra på hur idiotiska de än må vara.

Trist CDON, jäkligt trist att jag aldrig mer kommer att handla hos er.
Jag hoppas att ni andra tänker en extra gång innan ni klickar er in på deras sida även om priserna ibland lockar. För hur snällt är detta mot naturen, skickar paket fram och tillbaka.
IDIOTI är det.
Men ja, barnen får förhoppningsvis andra julklappar och jag ska ringa mitt postombud och be dem returnera paketet. Och en ny order?
Nej, absolut inte, never ever.. skulle inte tro det.
Aldrig mer CDON.
Inkompetent kundservice och ett företag som man inte ens kan ringa till.
Detta hamnar i soptunnan som Plus skulle ha sagt.

2 kommentarer:

Tina sa...

Nej men fy vad tråkigt! Och verkligen DÅLIGT av Cdon! Skickar massor av kramar!

En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma sa...

Nä, så TRÅKIGT !! Och nu strax innan jul är det ju inte "bara" att lägga om ordern heller. Nä dåligt, dåligt av CDON ...

(du får flytta till en liten by som jag, här kräver dom aldrig leg då alla känner alla :))

Kram