torsdag, december 06, 2012

en ledsen far.

Pratade nyss med min pappa, inte ofta han gråter men nu var han ledsen.
När han kom hem från affären hade han hittat två små kattungar ute i snön.. någon har alltså lämnat två tre veckors gamla kattungar ute i en driva. Hur fan är man funtad då?
Han hade tagit in dem och jag sa åt honom att ringa djursjukhuset. Där ville de att han skulle komma in med dem. Men han kan inte längre köra bil pga sjukdom så det blev till att ringa min bror.
De körde in med katterna och fick höra att det var bara att avlida dem. Det kunde inte pappa med utan han tog hem dem igen. Med sig hade han nappflaskor och ersättning för precis som bebisar behöver de mat var fjärde timme dygnet runt.
Några timmar gick, min mamma kom hem och de konstaterade att det inte var realistiskt att behålla dem även om det tog emot.
Då min pappa sover med andningsmask kan han inte gå upp hela tiden och min mamma har sitt arbete som gör att hon behöver sova. Att de sedan själva redan har fyra katter redan gör att det inte riktigt finns plats.
Så det var bara att köra dem till djursjukhuset igen och där fick de somna in.
Bästa finaste pappa, önskar att du inte var så ledsen och tog det så hårt.

7 kommentarer:

louise sa...

Usch och fy, förstår verkligen inte hur man kan göra ng sådant att bara lämna katterna sådär ute i snön.
Vad snällt av din pappa, förstår att han var ledsen aldrig roligt att behöva avliva två djur.

Harriet hittade övergiven när hon var runt 4 veckor. Och det var en pers att gå upp var fjärde timme och mata henne. Som tur var jobbade jag kväll och inte så mng timmar så det funkade ju. Men sen fick jag ett vik, då var det inte så lätt längre, men hade tur att de som hittade henne kunde ta henne över och så fick jag tillbaka henna sen.

Tina sa...

Men fy, nu börjar ju jag gråta ju! Vilken FIN pappa du har! Och åt helvete (ursäkta mig) med de idioterna som hade lämnat kattungarna ute i snön! Vilka idioter! Hoppas det straffas hårt på något sätt. KRAM finaste!

Melanie sa...

jag blir så arg och upprörd över hur mänskligheten ibland alltså. fyfan!

Esbe sa...

Åh :( Ledsamt, ledsamt! Finns det inget katthem i hans närhet? Fast jag hoppas att han aldrig behöver hitta katter sådär igen :( eller nåt annat djur. Fy vad sorgligt!

Jessica sa...

Men åhh finaste pappan... Nu fick ni ju mig att gråta också..

Lillegullekattungarna...usch vad arg man blir när någon gör illa djur...

Men det är inte så att kattmamman övergivit dem då?

Kram!

En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma sa...

Men HUR kan man lämna små kattungar ute i en snödriva? Varför inte kastrera sin katt innan det bli "olycka"?

Och din pappa, vilken fin människa!!

Kram

Karin sa...

Usch, börjar gråta.