fredag, november 23, 2012

en tur till barnakuten.

Ja vi promenerade till stan, lekte lite, märkte att Alfreds feber kom tillbaka och var ännu högre än tidigt imorse. Så mannen hämtade upp Astrid och jag och Alfred gick till barnakuten.
En timme senare var det bara att hämta ut penicillin mot öroninflammation. Min lilla stackare. Hur kunde jag inte fatta det?
Han har de senaste två nätterna sovit sittandes i min famn. När jag sedan försiktigt försiktigt försökt lägga ner honom i sin säng har han vaknat och skrikit.
Jag har då blivit rätt irriterad och gjort om proceduren sisådär hundra gånger tills jag sedan gav upp och satte mig att sova med han i famnen.
Nu rullade vi in vagnen i sovrummet för att han ska vara högt med huvudet. Funkar mycket bättre.
Älskade barn, förlåt.
Mvh puckadMamma82

5 kommentarer:

Tina sa...

Hjärtat! Var inte så hård mot dig själv! Det är inte lätt att veta vad som är fel när de är så små! Du har ju dessutom varit hos doktorn två gånger innan och blivit hemskickad! Hoppas nu att penicillinet ska göra honom frisk så att ni alla får en chans att återhämta Er! Massor av kramar!

Karin sa...

Håller med föregånde! Var inte så hård mot dig själv! Jag är sjuksyrra och har aldrig koll på barnens åkommor.

Frida - Militärmamman sa...

<3

Stina sa...

Vet som sagt precis hur det är! Vi har alltid de där dropparna hemma nu ifall det är något på gång! Hopas han är bättre!!!

Tess - NinaTess.com sa...

<3 och massor med kramar till dig.
Kram // Tess - fd. tesslounge.com

ps har ny hemsida och blogg.