tisdag, november 20, 2012

en djup kränkning.

Visst, må hända att jag är oroligare än gemene man.. jag köper det. Men är det konstigt?
Med mycket sjukdom inom närmsta familjen tycker jag inte det.
Verkar det så?
Jag som aldrig går till doktorn eller tar medicin om det verkligen inte behövs. Jag tog min första panodil nu i veckan för detta året och ja, jag har fött barn i år.
Så döm av min frustration, irritation och maktlöshet när min son är inne på sin åttonde dag med feber och vårdcentralen tittar på honom (ja, inga test!) och sedan skickar hem oss igen med förklaringen att det inte är något fel på honom.
Så hela helgen gick och febern fortsatte och så även min oro!
Därför ringde jag vårdcentralen igen i måndags för jag kände att någon måste ju se så att det inte är något fel!
Får naturligtvis träffa samma tant som i fredags som nonchalerar mig och min oro. Nu vill hon ha det till att jag är den som är dålig.
Ja jo jag har feber svarar jag så jag mår inte heller så bra.
Men nä det var inte det hon menade. Hon tycker att jag behöver prata med en psykolog för att det är inte bra att vara sjukligt orolig!
VA? MIN SON HAR HAFT FEBER I ÅTTA DAGAR!! NI TAR INTE ENS EN SÄNKA!
DUMMA KÄRRING!
Okej, det sista sa jag inte.. men ville.
Men nej, jag fick ta min ilska och mina tårar (men det var ju bra att de fick komma ut när jag inte mådde bra.. tyckte hon.) och gå hem igen.
Jaha ja, men vad bra att jag är sjukligt orolig och min son helt frisk. Känns superbra!
Tur vi fick oss en promenad sen i fint väder.
Men, enligt denna läkare kan vissa barn alltid ha över 38 grader och min son är kanske en av dem..
Ja vad ska man säga?
Hur länge kan man ge en bebis febernedsättande på natten?
Är sjukt less om ni undrar.

8 kommentarer:

Karin sa...

Det där hade jag gått till vc-chefen med. Direkt. En sänka borde de kolla. Och undersöka öron och hals,minst.

Alfva sa...

Jag hade inte godtagit det där, med sån lång feber borde som Karin säger ta sänka och kolla öron och hals. Ring någon chef! Inte okej!

Karin sa...

Illa! Med feber så länge är det klart en vill kolla upp att det inte är något ordentligt fel.

Tina sa...

Men hallå! Vilken djävla idiotkärring! Ursäkta mitt språk! Åk in med honom till akuten istället när vc har stängt! De måste ju kolla honom mer ordentligt! Finns här om du vill prata finaste. Har haft vår beskärda del med sjukdomar så jag vet hur det känns! Massor av KRAMAR!

Lina sa...

Nä det är inte du som är sjukligt orolig och du ska inte gå till någon psykolog! Kanske borde den dära tantalantan få sig ett snack med chefen?! Jag hade gått dit igen och krävt en annan läkare (om det finns) eller krävt en av henne!!
En undersökning av sänka, hals och öron är inte för mycket att begära! Hoppas det vänder snart och att han piggnar till!
Vi får planera in en fika så fort ni känner er bättre!
Kram på dig!

Jessica sa...

fy bubblan vilken idiotkärring!!!

Nej det är inte onormalt med sådan oro.... ring 1177 och hör vad de säger!?


kram till dig

Frida - Militärmamman sa...

Nä fy!! Vilken jävla människa! Skrik högt!!
Och nej, jag tycker inte alls att du verkar det minsta "hönsig" eller orolig.

KRAM

Tess S [ninatess.com] sa...

Vilken jävla kärring. Man får lov att vara orolig. Du skulle sparkat henne på smalbenet =)

Krya på lillen.
Stor kram.
// Tess.

fd. tesslounge.com