tisdag, november 20, 2012

en bra dag att vara förbannad på.

Astrid var på fsk idag, kändes som evigheter sedan vi var där.
Hon var sådär blyg och ville inte alls, trots att underbara Morgane mötte oss med ett leende som strålade ikapp med solen.
Synd bara att vi sovit dåligt, Alfred var febrig, jag förbannad och Astrid mest grät.. för annars hade vi gärna.lekt!
Men det visade sig att ibland är det bra att vara förbannad, ledsen och utan hopp.
För förutom alla fina människor som gett mig pepp här, på instagram, Twitter och fejjan så kom min pappa förbi med världens kanske största adventskalender.
Ja, förvisso skulle jag tydligen deeela med Mattias men det vet ju alla hur trist det är att dela!?
Mmm ja iaf.. sedan hade han flera Bamsetidningar med sig till Astrid.
Lyx!
När hon sedan hämtades och mormor kom med fika och blommor så blev detta genast en ännu bättre dag.
Vi snackade mellan varven och Astrid fick välbehövligt mys med mormor.
Alfred.. ja han fick INTE vara med. För det var bara hennes mormor och det var faktiskt hennes mormor först..
Så jag hade feberFisen på höften för sova ska man undvika när man har feber vet ni..

Men dagens bästa är att han inte höll på att brinna upp när jag stoppade honom isäng.
Så ingen panodil då inte.
Vågar inte ropa hej än men.
Ja, godnatt på er och TACK!

3 kommentarer:

Emma sa...

Nu hoppas vi och håller alla tummar vi har att bacillerna är bortjagade fram till julen 2036, minst!!! Klemmen

Tina sa...

Hej finaste! Jag håller tummarna för att det vänder för Er nu! Nu måste ni ju bara få bli friska! Massor av kramar!

Frida - Militärmamman sa...

Skönt! Vi håller tummarna i smyg här att ni får bli friska snart! Kram fina du!