fredag, oktober 05, 2012

en tillbaka blick..

I min etta på 35kvm.
Letade efter några bilder på vårt gamla kök när Astrid var bebis. Kom då över denna bilden från min etta som jag bodde i för fem år sedan. Singel och glad över att ha en vindslägenhet med utsikt till Öresund (om man lutade sig halvt ut över takåsen..) och en balkong som var underbar att sitta och röka på.
Ja tänk vad annorlunda allting var.
Jag hade mitt eget våningsplan så pappersinsamlingen växte sig större och större utanför ytterdörren. Jag levde mest på vegetarisk ekologisk mat och diverse nyttigheter som linser, quinoa you name it.
Satt mest och spelade tv-spel när jag inte var ute på äventyr.
Sedan träffade jag min man på Spraydate av alla ställen och han flyttade till ett märkligt hus i Jonstorp innan han några månader senare trängde in sig i denna etta.
När han nyss såg bilden skrattade han högt åt lampskärmen.
Ja det gjorde han då med.
Ser det så galet ut?
Jag vet att den är upp och ner men ja, den är ju så fin och jag ville ha den någonstans.
Lampfoten har vi idag bredvid tvn med en annan skärm och denna röda, ja den hänger idag ovanför köksbordet.

Hur hade ni det för fem år sedan?

3 kommentarer:

Karin sa...

För 5 år sedan bröt jag upp en 5 årig relation och separerade. Vi hade varit ifrån varandra under ett år då han var i Kosovo på FN-mission så det sket sig. Mina kompisar förstod ingenting, för denna snygga halvfransmannen som skulle ärva en vingård var ju såååå bra. Men världens tråkigaste enligt mig.
Efter det så levde jag loppan och dejtade det ena svinet efter det andra, hade kul på dansgolven och drack capten morgan och rökte på min terass. Flyttade för 4 år sedan till en pytteliten stundentlya i Malmö där jag jobbade heltid, pluggade halvtid och dejtade lite skåningar. Sen dök Andreas upp på en helt märklig community, vi bodde 120 mil ifrån varandra...och ja, resten vet du. ;)

Rebecca sa...

För fem år sen hade jag precis börjat plugga till lärare i Växjö och hade varit tillsammans med min kille i ett år. Vi hade distansförhållande för han jobbade som yrkesmilitär uppe i Sthlm. Jag var ute och festade varje helg och levde ett rätt care-free liv...:)

jennie sa...

Åh! Jag tycker att det var fantastiskt fint med lampskärmen!

För exakt fem år sedan höll maken och jag på att packa ner alla våra tillhörigheter, för att i slutet av månaden flytta från stan till en annan ort. Till huset vi bor i nu.
Vindplanslägenheten hade ingen balkong, vilket var den stora nackdelen, men otroligt mysig ändå. Tyckte att ett hus och trädgård skulle passa bättre och vara roliga för barnen, som då var 1 och 3 år.


Tusen tack för kommentaren du skrev i min blogg förresten!!