tisdag, oktober 02, 2012

en pallare, yes det är jag.

I mammas och pappas trädgård finns ett stort äppelträd.
Så vad passar bättre en dag som denna än att koka pure på äpple till Alfred?
Måste säga att för att vara fotograferad med mobilen och helt oredigerad är inte bilden så tokig.
Synd att jag aldrig plockar fram kameran längre.. men ja tiden att sedan sitta och föra över och trixa har jag prioriterat bort.
Ja jag vill förutom diverse hushållsysslor som måste göras nu när man går hemma vara med barnen för vips är det januari och jag ska tillbaka till jobbet.
Visst, det ska bli skönt att få kissa ifred men annars är jag glad att vi har så bra förmån här att man kan vara hemma med sina små.
Annat är det där min morbror bor, de fick tre månader och sedan var det back in business..
Hoppas ni får en härlig dag trots regn och rusk.

Och ni behöver inte sätta förmiddagskaffet i halsen för detta äpple ska inte bli pureat hahaa

2 kommentarer:

melanie sa...

ja det ska man verkligen vara tacksam för, vi har så bra regler/skydd i sverige! jag var hemma 1,5 år med moa och ska vara hemma lika länge med leo. och jag är glad över att jag får bestämma det själv!

Lisa sa...

Åh tack :)