tisdag, oktober 30, 2012

en lång dag.






Ja så är det verkligen och speciellt idag. Feber har ett fortsatt grepp om Astrid som är trött, pigg och ledsen om vartannat. Hon somnade sittandes i mitt knä vid fyra tiden och har sovit sedan dess..
Jag går och tittar till henne med jämna mellanrum och kan inte undra när hon kommer vakna och vad som sker då. Ser inte fram emot att behöva gå upp mitt i natten för att hon då är pigg.. men ja vi får la se.
Alfred då?
Ja denna lilla tok alltså.
Han kryper hit och dit och överallt. Vet precis var han inte får vara och tar sig dit.
Drar i sladdar, tuggar på dem, äter löv som blåst in och även jord och blad från blommorna. Hans armar är ju hur långa som helst så han får tag i allt.
Jösses att vara inne en hel dag med en sjukling och en huligan tar på krafterna.
Får man sova nu eller?!

2 kommentarer:

Melanie sa...

jag håller på att bli tokig! Leo håller också på sådär, precis likadan som Alfred, men han har gjort det sen 1 månad tillbaka. Och han släpper taget när han reser sig nu vilket gör att han ramlar och slår sig hela tiden. Och hur snabba kan dom va? Jag hade nog glömt (förträngt det?!) Fast då hade man å andra sidan "bara" en att ha fokus på, lite annorlunda nu kan man säga.

Melanie sa...

Hoppas natten gick bra föressten! Här har det varit asjobbig, varit uppe flera ggr med både Leo och Moa. Så typiskt bara för att Johan inte är hemma (jobbat inatt). Och en tidig morgon på det som alltid gör ju att man känner sig lätt överkörd. Men jag fick i alla fall lägga mig 20.20 igår och det var väl tur det! ;)