måndag, oktober 01, 2012

en hel dag inne..

Kära Svea, dessa gjorde ni bra. Hundra år senare och lite noppiga men fortfarande sköna..
Lycka är att ha en diskmaskin..
Jag kan minsann krypa.. men inte på beställning.
Nu blir det till att sänka sängen!
Helt oförstående för all uppmärksamhet.
Tokunge.
Frågar vi Astrid så är detta
Ajjatån, Affed och Tejo..
Alltså, Agathon, Alfred och Theodor.
När de hade basker i Pingu skulle hennes också letas fram.
Hur mycket röra kan det bli på sisådär 5 minuter?!
Jahapp, här står jag.. fortfarande i långkalsonger.

Ja ni hör, upplagt för trubbel. Två barn inne..
Men jag var tvungen att packa upp och få iordning efter att vi varit bortresta så det var bara att bita i det sura äpplet.
Astrid låg väldigt mycket minus på sömnkontot så det blev Bullerbyn, Laban och Pingu i omgångar under dagen. Även lite sagoläsning mellan uppackning, städning och röjandet av alla saker som tycktes föröka sig.
Alfred den token har lärt sig att stå i sängen. Jo men visst, tryggt och bra.. not. Annars kröp han fyra steg också. Galet!
Han är så stor nu min lilla prins.
Dagen avslutades som den började, i mina fina Svealångkallingar.

1 kommentar:

Tina sa...

Hej hjärtat! Snygga långkallingar du har! Jösses vad tiden går fort! Alfred är ju stora killen nu ju! KRAM!