måndag, september 17, 2012

en overklig kräkning.

Tänk er följande scenario.. alla har tillslut fått mat, varit på toaletten, klätts på och äntligen är vi påväg ut.
Alfred är trött och ska sova, Astrid tycker dock att han ska underhållas. Så hon hoppar bredvid likt en studsboll så han kiknar av skratt. Sedan blir han ledsen och hon trycker in nappen.. han klöks och kräker. Hela mellanmålet kommer upp igen över hela Alfred, åkpåse, bältena, speldosa och ja vagnen...
Sedan ska jag finna mig och rädda en ledsen och förvånad bebis. Så bälta av honom och få kräk över mig, golvet och då även skötväskan.. ohh happy day.
In i badrummet och få av alla kläder och sanera.. ja då är ju tvättstället i badkaret med ren tvätt. Bara att stoppa ner lillebroren i vasken. Stackarn.
Och detta medan jag svär så det står härliga till, ja några tårar också. Jösses kors alltså.
Vagnen saneras i detta nu och han fick åka ut i vagnen med filtar och lukta lite kräk. Usch.
Ja och Astrid den stackarn som bara skulle vara snäll blev ju ledsen och rädd när jag svor som en borstbindare.. usch det var inte kul alls.
Inga fler dagar som denna ever.

3 kommentarer:

Karin sa...

Men åh jösses. Stackars stackars er allihop!

Tina sa...

Åh hjärtat! Tycker synd om er allihop! Förstår din frustration gumman! Hoppas du får rent allt igen! Massor av kramar!

Frida - Militärmamman sa...

Fy tusan!! Allt tålamod jag har över idag skickar jag till dig! KRAM!!