måndag, september 03, 2012

en glimt av deras hus.

Förutom en Kitchen-Aid så gillar jag deras Vedumkök med hål i luckorna.
Virrvarr bänken och tapeten är inte dumma de heller..

Astrid fick päronbitar till mellis.

En samling Ittalaskålar i köket.

Att man från matrummet har sikt in i köket är en kul detalj.
Förvaring under trappan till barnleksaker är inte fel.

Fin etikett på flaskan och fin tapet.

Bit av tvdelen och matrumsdelen.

Hjärtan på tråd med ett extra hjärta.

Ett av alla sidofönster.

Med sina fina stileben. Här ärvegods från farmor Rut.

Hur snygg är nu inte denna tapet då?

6 kommentarer:

Tina sa...

Men åh vilket fint hus! Helt i min smak! Hoppas ni får en fin tisdag gumman! KRAM!

stina sa...

Helt underbara bilder! Både Astrid och Alfred har blivit så stora! Kram Stina

Karin sa...

Men orka bo så där snyggt. Är inte allt avis. Jag har ju praktiska linoleumgolv. ;)

SV: ja även om vi saknar att bo i skåne ibland så har sthlm sina fördelar. Verkar som att mycket av mammabloggeventen är här.

Och visst är det väl bra att barnen får vara med och lära sig hur vi gör mat och så? Lova har ju ett genuint matlagnningsintresse också vilket jag älskar så jag vill verkligen locka henne till att lära sig allt. Sedan kan ju det intresset försvinna och då får det väl vara så, men bäst att passa på ;)

Frida sa...

Superfint!

Alfva sa...

Tänk för att bo så, uj uj, yta och allt. Låter ju hemskt.. ;)

Anonym sa...

Men åh, tänk att få bo så där snyggt! ;) och ha det så undanplockat jämt! ;) /E