onsdag, augusti 22, 2012

en god jaktlycka.

Nya regnkläderna och stövlarna.
Tur det gick att muta med paraplyet för annars hade vi nog stått kvar i hallen nu.

Jag och Alfred gick hem igen och bäddade ner oss.
Minns inte att jag sovit med honom överhuvudtaget.
Gjorde det jämt med Astrid.

Ja lite nytta fick jag ju göra så ni inte tror att jag bara latade mig.
Så den lille killen fick sova lite själv också.

Tog sedan med mig kalaskakor och fick kaffe hos en god vän.

Alfred var stolt över sitt jaktbyte.

Tjejerna plockade björnbär och några var lite sura..
..tänk vilken lycka att detta ligger runt knuten!


Idag har det bjudits på regn, lek, fika, kärlek och magknip.
Inte några större trotsbråk och även shopping som ni får se imorgon. För då ska jag och lillebror på brunch för att träffa en ny liten bebis. Spännande!

2 kommentarer:

britta bloggar sa...

Nu är min bambinotävling avgjord, kika in och se om det var du som vann!

Karin sa...

SV: BRA att du ryter ifrån! Har du fått nåt svar?