tisdag, augusti 14, 2012

en förskolestart.

När Astrid blivit lämnad på förskolan hann jag ta en kopp kaffe innan det var dags för BVC med den lille mannen. 6 månaders kontrollen avklarad och han blev helt godkänd. 7.8kg och 66cm lång. Inte konstigt att han drar 68 i kläder nu.
När jag sen skulle hämta Astrid ville hon ju inte hem. Kändes så skönt eftersom hon sa att hon inte ville jag skulle gå när det var lämning.
Jag vill bara vara med dig mamma... mmm jo ja.. vad säger man då?
Så ja, gissa om jag blev glad när hon då inte ville med mig hem.
Sedan följde kompisen M med hem och de lekte medan vi vuxna försökte få i oss en kopp kaffe mellan varven.
Nu, Stieg Larssons andra film.

1 kommentar:

Karin sa...

Vad fort alla bebisar blir stora! INte bara min som hunnit bli över halvåret. Förstår inte hur det går till.