lördag, juli 07, 2012

en paus i Gränna.

Har ni varit i Gränna?
Jag har inte varit där sedan jag var liten och minns inte mycket av det besöket. Så när vi körde hem i måndags var det kul att vi tog en lång paus just där.
Vi tittade på polkagrisrullning, smakade alldeles ny och varm smultronstång och melonstång. Wow vad det var gott!
Sedan blev det dags för kvällsmat och mer skräpmat fick det blir. Astrid var lycklig över köttbullar och mos hon. Sedan hittade hon en kanin att mata medan jag åt upp. Hon ville ha en kanin för de är så mjuka och söta.. ehh oki. Skulle inte tro det nej.
Efter en liten promenad till satte vi oss i bilen och körde mot Helsingborg.

8 kommentarer:

Melanie sa...

Åh va kul! har varit där en gång när jag var liten vill jag minnas, men det vore ju himla kul att åka dit igen!

vi åt också skräpmat igår, hamburgare å pommes till och och mos och köttbullar till Moa, fast hon åt mest av våra pommes...hmmm;)

Frida - Militärmamman sa...

Jag har aldrig varit där men det kanske är värt ett besök om vi kommer iväg på vår lilla roadtrip i sommar...

Lina sa...

Så mysigt!
Vi var där för några år sen och kollade. Riktigt kul! :)
Smultron och melon lät inte dumt! Något för mig som inte gillar den klassiska sorten :) kram

Esbe sa...

Åh, ja! Gränna är fint det! Senast jag var där så var jag på bröllop! Väldigt trevligt, men såg förstås till att hinna med lite polkagrisar och sånt där! =)

Spanienfrugan sa...

Nä, lägg av! Jag älskar polkagrisar och kan nästan lägga om en hel bilrutt uppåt i landet ibland för att liksom se till att vi passerar Gränna :) Visst är det mysigt att man kan se tillverkningen med om man vill.

Karin sa...

hhaha nä skeptisk till antalet ;)

Kusin Vitamin sa...

Oh, hett inredningstips som jag tror faller dig (oss) i smaken! H&M Home lanserar i höst (vissa säger juli, så håll utkik!) en barnkollektion på temat Skogens vänner. Ser ut att vara superfina saker med hög vill-ha-faktor!! Googla "HM Home Kids" för bilder. Me like! Klem (Och ja, jag har kanske liiite långtråkigt just nu som har tid att slösurfa, haha).

Elina sa...

Åh, vad kul. Jag har aldrig varit där, men det lät riktigt kul med polkagrisrullning så kanske man måste dit någon gång :-)

SV: Jo, Pippi är en klar favorit även här hemma. Hihi.