torsdag, mars 01, 2012

en lyckad lämning.

Efter en morgon i lugn och ro lämnade jag nyss Astrid. Jag fick puss och kram, Alfred fick puss och kram och sedan sprang hon in till de andra. Så nu grät jag nästan av lycka och klumpen i magen är helt borta. Underbart.

Det var någon som undrade varför jag inte hade Astrid hemma nu när jag är föräldraledig och vissa dagar är hon ledig, sedan kommer hon gå där Tis, ons o. Tors. vilket är bra för den socialabiten och även om jag är pedagog så är det skillnad på ens egna barn och andras. På jobbet jobbar jag, hemma är jag främst mamma och inte pedagog. Även om det ligger i ryggraden så är det inte lärandet jag strävar efter hemma. Sen pysslar vi mkt, sjunger och hon är med i vardagsbestyren (väldigt viktigt tycker jag) även om det betyder att saker tar längre tid och blir kladdigare...

Ja nu blev detta inlägg helt virrigt men jag hoppas ni förstår vad jag menar?!

Nu bvc med 4veckors killen. Ja för fyra veckor sedan på dagen var man lite mör hihihii


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 kommentarer:

Annaochlivet sa...

Åh sååå skönt att det gick bra! Förstår precis din känsla! JAG började ju nästan gråta nu när jag läste ditt inlägg.. ;) Du vet "känslan från enmammatillenannan" ;) Stor kram till dig

Liw sa...

Gud så skönt att det gick bra. Kommer ihåg de där perioderna då Mait inte velat gå till fsk som en mardröm. Klumpen i magen och det dåliga samvetet. Men för oss var det tröstande att veta att hon var glad som en solstråle så fort dörren stängts bakom henne.
Kram

Grynet sa...

Härligt! Lova var också rätt glad över att få gå till dagis idag. Tror det var ömsesidigt då vi nog båda var lite less på att bråka med varandra. ;)

SV: TACK för fin kommentar! Skönt att få bekräftat att andra uppfattar mig rätt, för allt för ofta tycks folk missuppfatta. Jag vill aldrig skriva med orespekt för barnen så ibland får man tänka både en och två gånger hur man ska formulera de där orden som berör ämnen som inte är gullisnuttifluffiga. Svårt, men skönt att höra att jag lyckas :)

Tina sa...

Hej hjärtat! Åh vad SKÖNT att det gick bra att lämna idag. Vad glad jag blir! Ja du vet ju vad jag tycker om det andra! KRAM!