måndag, mars 05, 2012

en dag med noirfilter.

Anv nytt filter i mobilkameran idag. Noir, känns sådär lagom franskt, mystiskt och lite hej vad svår jag är hahaha

Så ja, imorgon blire någe annat det lovar jag.

Jag hämtade en trött tjej som sken upp som en sol när hon såg mig och sprang in i famnen på mig. Sekunden senare ville hon inte med hem från förskolan, men det kändes som en lättnad att höra för då kan det ju inte vara så illa.

Vi stannade till på en lekplats och njöt av vädret och värmen. Vi var på lekplatsen i över en timme och Alfred gav inte ifrån sig ett ljud utan han sov så gott efter att ha pruttat och gråtit hela förmiddagen.

Sedan hem, äta mellis och ja ibland får man spexa till det i form av giraffsmörgåsar. När vi ätit klart sa hon:

-Vilken fantasisk mellis mamma. Jag ekkar dig!

Hur mycket smälter man inte då?


Sedan såg vi lite på Händige Manny, gjorde kvällsmat och ploppade Astrid i badet.

Men när morbror Mattis kom förbi hade hon genast badat klart och skulle bjuda in honom på sitt café.

Nattblöjan fick jag inte sätta på utan det skulle morbror göra.

Underbara tjej!!


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

Frida - Gravid Militärmamma sa...

Jag tänkte precis samma som Astrid när jag såg bilderna! Vilket fantastiskt mellis!! Gjort av en pedagog. =)