tisdag, februari 28, 2012

en vårdag.

Yes våren är här, nästan.. när vi kom hem från fsk så var det 10grader ute. Tio!! Inga vantar och varma var vi.

Påväg hem passerar vi en hel del lekplatser, en skogsdunge och miljarder stenar så med andra ord får man inte ha bråttom och det har vi sällan. Ofta blir det leka leka leka där Astrid vill och nu när magen inte är ivägen kan jag hoppa studsmatta, åka rutchkana osv

Idag hade varit en bra dag och hon slutat ju vara ledsen efter en stund men det gör ff ont i hjärtat att gå.


Mitt emot oss har det börjats bygga en massa. Jag skulle kunna störa mig på allt bankande och ja alla störiga ljud men det gör jag inte. Jag gillar bygget, det är spännande att följa från våra fönster. Nu i förra veckan hade de dit hästar som drog träd som de sågat ner. Sånt gillar jag!


Idag invigdes bärsjalen, min bästa vän. Dock knöt jag lite för löst så jag kände av det i ryggen men Alfred verkade nöjd trots att han satt som en påse nötter..


Dagens lyx var att min pappa tittade förbi, han hade med sig fläskfile och semlor. Det var dags att börja med maten när han kom så jag slängde ihop en fläskfilegryta med sparris, champinjoner och gräddigsås. Pappa åt sin semla medan jag sparade min. Den delade jag och Mattias på lagom när Astrid somnat och det var The Big bang theory på tv.

Nu sängen!

Godnatt!


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 kommentarer:

Josse sa...

härliga bilder och mysig text om våren!! här sken solen igår eftermiddag när jag hämtade Nils och det var så otroligt skönt för själen, sen att det satt en stor ilsken röd skylt om maginfluensa på dörren försökte jag förbise =) stor kram

Melanie sa...

Åh vad skönt! det blev en riktigt fin dag här igår också trots allt. 11 grader och strålande sol, det var verkligen vårväder! Vi var på ÖF och rytmik direkt efter dagis och när vi kom hem igen efter 2 tim, så passade vi på att vara ute en timme till. Och tur var väl det, för idag är det inte lika fint...inte än så länge iaf;)

Va go han är på bilden, syns knappt! Skönt att det funkar bra med bärsjalen! Det är inget för mig, men vi har en babybjörn bärsele och jag tror den kommer användas mer denna gången, än med moa ;-)

BBT, så skööön serie!

Tina sa...

Hej hjärtat! Vilken mysig dag ni verkar ha haft igår. Hoppas det går bättre att lämna lilla pluttan på fsk idag. Vi hade oxå sjalar till T&E när de var små. Det var det BÄSTA jag någosin investerat i. Önskar er en fin dag fina du! KRAM!

Spanienfrugan sa...

Våren gillar vi!!
Jag håller som bäst på att buda på en bärsjal jag. Har ju köpt en bärsele, men tror att en bärsjal hade varit perfekt för oss att börja använda från födseln innan den lilla klarar bärselen :)